We zijn alweer aanbeland bij onze laatste nieuwsbrief van 2024. Een tijd om terug te blikken dus, maar zeker ook om vooruit te kijken naar wat het nieuwe jaar brengt.
Aanpassingen
We hebben de afgelopen maanden een aantal functionaliteiten aangepast en/of toegevoegd. Hieronder een overzicht van die aanpassingen.
- Zoals je waarschijnlijk wel weet, kan je in i-Active op de pagina Agenda > Inschrijvingen “Toon afwezigen/jokers” aanvinken om te zien wie er op een bepaalde dag afwezig was. We hebben dit vinkje nu standaard aangezet, zodat je dit zelf niet meer hoeft aan te vinken om naast de inschrijvingen ook de afwezigen te zien. Afvinken kan natuurlijk ook nog altijd, mocht je die informatie niet willen zien.
- In i-Rent hebben we de term “opties” vervangen door “aanvragen”. De functionaliteit van opties werd echter toegevoegd aan i-Rent: je kan nu, naast het doen van een aanvraag, ook een optie nemen op een zaal, waarmee je aangeeft dat je overweegt om een aanvraag in te dienen om die zaal te huren. De optie heeft dan een beperkte duurtijd en vervalt automatisch na een bepaalde tijd.
Mocht je de mail die hierover verstuurd werd vorige week niet ontvangen hebben, geef dan een seintje en dan sturen we die alsnog naar jouw e-mailadres.
Aanvraag BOA
Je herinnert je misschien nog dat wij een aantal maanden geleden een oproep hebben gelanceerd om deel te nemen aan onze werkgroep rond het BOA-decreet. Er hebben toen heel wat klanten interesse getoond en uit die werkgroep zijn dan ook interessante conclusies getrokken. Een nieuw, apart BOA-portaal waarop je het integraal aanbod van alle gemeentes kan raadplegen bleek niet het enthousiasme op te wekken waarop we hadden gehoopt. Een vervolg op deze werkgroep leek ons dan ook niet echt aan de orde.
Hoewel we niet verdergaan met de ontwikkeling van een BOA-portaal, willen we onze software nog steeds optimaliseren zodat jullie werking zo goed mogelijk afgestemd kan worden op de richtlijnen van het BOA-decreet. Daartoe hebben we op de homepagina naast de bestaande tabjes een nieuw toegevoegd, namelijk “Overleg BOA”. De bedoeling hiervan is dat klanten die al aan de slag zijn gegaan met het BOA-decreet en hierrond concrete ideeën en cases hebben, een aanvraag tot overleg kunnen indienen. Zo kunnen we samen ontdekken hoe we tot een optimaal systeem komen waarbij de gebruiksvriendelijkheid voor de ouder voorop staat.
Het stappenplan om zo’n aanvraag te doen werd op 4 december per mail verstuurd. Heb je deze mail niet ontvangen? Geef dan een seintje en dan sturen we die alsnog naar jouw e-mailadres.
Nieuw burgerportaal
Je hebt er ongetwijfeld al het een en ander over opgevangen, maar wij zijn volop bezig geweest met de ontwikkeling van een nieuw burgerportaal. We zitten intussen in de eindfase en het plan is dan ook om het nieuwe portaal in 2025 uit te rollen bij een aantal klanten. Je hoeft hiervoor niets te doen, wij zullen je hiervoor contacteren. Mocht je interesse hebben om een van die eerste klanten te zijn die het nieuwe burgerportaal gaan gebruiken, dan mag je dit zeker laten weten.
Webinars
Er staan zoals steeds weer een aantal webinars gepland voor de komende maanden. Heb je nieuwe collega’s die met i-Active zullen werken of wil je bepaalde onderdelen binnen het programma beter leren kennen? Aarzel dan niet om je in te schrijven via de homepagina onder het tabje ‘Webinars’ (naast de ‘Ticket updates’). Je kan je (en je collega’s) telkens tot twee dagen vóór de webinar inschrijven. Ben je te laat maar wil je graag deelnemen, laat dit dan per mail weten naar [email protected].
- Donderdag 19 december: Tabletmodule & (interactieve) rapporten
- Donderdag 23 januari: Fiscale attesten & mutualiteitsattesten (GRATIS)
- Donderdag 20 februari: Kinddossiers
- Donderdag 20 maart: Factureren & crediteren
- Donderdag 24 april: Kalender opmaken
- Donderdag 22 mei: Tabletmodule & (interactieve) rapporten
- Donderdag 26 juni: Kinddossiers
Bij vragen over deze nieuwsbrief, aarzel niet om een mailtje te sturen naar [email protected].
Alvast onze beste wensen voor 2025!